Rust weekend, even ertussen uit.

2 oktober 2016 - Paramaribo, Suriname

Gisterenavond met Frances mijn zus op stap geweest. Ze heeft een Press card en daarmee kunnen wij, vaak gratis, overal binnen lopen. Frances doet onderzoek voor haar magazine, nu ze toch in Suriname is. Hugo is ook vaak aan het werk, hij zit in veel RvC van de grote Surinaamse bedrijven en is dus vaak weg naar vergaderingen. Vandaag ben ik alleen thuis. Buiten schijnt de zon, het is 36 graden, in de schaduw is het wel uit te houden. Ik denk dat ik wel aan Suriname zou kunnen wennen. Mijn vakantie duurt nog vier weken en dan moet ik weer naar Nederland terug en aan het werk gaan. Dat zal wennen worden. De komende week gaan wij verder met ons stamboom onderzoek en gaan we de plantage bezichtigen. We gaan vroeg op pad, want er gaan stakingen uitbreken, de leraren beginnen morgen en volgens bronnen, gaan ze er een nationale staking van proberen te maken. Als vakbond medewerker, volg ik het nieuws met boven gemiddelde belangstelling natuurlijk. Kijken hoe men het in Suriname aanpakt, Ik loop we de kans dar het vliegveld voor langere tijd dicht gaat, dan moet ik nog verplicht hier langer blijven!!!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl