Familie uitbreiding.

27 september 2016 - Paramaribo, Suriname

Vandaag zijn Peggy, Frances en Hugo het archief van Suriname ingedoken. Al na een dag was er een goed beeld van onze stamboom. Ook zijn er gesprekken gevoerd bij de bank waar moeder een rekening had lopen. De aandelen staan op naam van Ilse Fernandes Mendes en zijn dus niet, van haar familie, maar persoonlijk op haar naam gesteld. De erven van Ilse Fernandes, haar kinderen dus, erven deze aandelen. Er moet nu dus een overlijdensakte worden overhandigt bij de bank, dan kan de tenaamstelling geregeld worden.

Onderzoek heeft aangetoond dat er twee familie Fernandes Mendes bestaan. De andere familie was al geruime tijd bezig het erfrecht van plantage Adrichem te regelen, maar stuitte in het archief tegen nog andere rechthebbenden. Deze waren voor de onderzoekers onvindbaar, totdat Hugo tegen Monique aan liep, die vertelde dat haar oma ook Fernandes Mendes heette. Wij hebben gisteren kennis gemaakt met  Monique, van de andere familie. Monique heeft al langer onderzoek gedaan naar  Adrichem, dus wij zaten allemaal aandachtig te luisteren, naar onze nieuwe nichtje, die dr. en hoogleraar, is twee keer gepromoveerd op erfrecht en familierecht. Tante Gerda en ook Patrick, beiden mij nog onbekend, zijn al op de plantage geweest. uit de eigendoms aktes blijkt, dat onze overgroot vader ene, Antonio Fernandes Mendes, de plantage Adrichem heeft gekocht. De eigendomsbewijzen zijn in de familie bekend. Maandag gaan wij als de tweede familie voor het eerst naar de plantage toe, om te kijken waarover wij praten en om kennis te maken met onze erfenis. Maar eerst gaan we morgen met z,n allen, de binnelanden van Suriname in en slapen wij bij indianen in het bos. Alleen de reis ernaartoe, duurt al negen uur in een bootje.

Verzonden vanaf Samsung Mobile.
This email and any files transmitted with it are confidential and
intended solely for the use of the individual or entity to whom they
are addressed. If you have received this email in error please notify
the sender of this message.
All rights are reserved.

Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en alleen
bestemd voor het geadresseerde individu of de rechtspersoon.
Wanneer u dit bericht niet in goede staat ontvangt, waarschuw dan de
afzender.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
*********************************************************************************** [1075BEC5-7592-47DF-8202-928F126FC605]
Antonio, een Portugees uit Madera, is de vader van onze opa. Wij zijn volgens Portugees erfrecht, bij bloedlijn, dan ook Portugees van nationaliteit. Antonio kreeg uit zijn huwelijk twee kinderen, Johanna en Johan. Johanna trouwde en werd Vierra verder genoemd. Ze kreeg tien kinderen. Johan trouwde ook en kreeg een kind, mijn moeder. Feitelijk wordt Johanna haar deel, dus gedeeld over tien kinderen en Johan zijn deel, over de zes kinderen, van Ilse Annie, onze moeder. Monique gaat een opzetje maken over hoe de boedel verdeelt moet gaan worden, nu alle familieleden gevonden zijn. Daarna wordt er een stamboom onderzoek aangevraagd, en gaat het eerste verzoek naar de notarissen om de erfrect verdeling op te stellen.